Pomysły na angielski w przedszkolu cz. 1
"Nauczyciel, który potrafi wzbudzić wyższe uczucia dla jednego choćby dobrego czynu, jednego dobrego wiersza – osiąga więcej aniżeli ten, który zapełnia naszą pamięć nieskończonymi rzędami przedmiotów naturalnych, sklasyfikowanych pod względem nazwy i kształtu." - Goethe
W dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z Wami pomysłami na zajęcia w przedszkolu. Oczywiście ma to stanowić jedynie inspirację, więc znajdziecie tu jedynie kilka pomysłów i zagadnień, które możecie dowolnie rozwijać.
1. Rodzina
Cele:
- uczniowie potrafią nazywać członków rodziny;
- uczniowie potrafią rozpoznawać i nazywać kolory;
- uczniowie poznają piosenki i gry;
- uczniowie opisują wygląd.
Zagadnienia:
- kolory: yellow, blue, red, green, orange, pink;
- liczby: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10;
- rzeczowniki: mommy, daddy, brother, sister, baby, family, boy, girl;
- przymiotniki: tall, short, long, big, small.
Wyrażenia:
- Hello! How are you?
- What's your name?
- What colour is it?
- Who is (s)he?
- My name is...
- It's yellow/blue.
- It is mummy.
Polecenia:
- Stand up;
- Sit down;
Pomoce:
- obrazki/zdjęcia/flashcardy;
Źródła:
- Karty obrazkowe możecie pobrać tu;
- Gry:
*"Who is missing?” - Uczniowie wraz z nauczycielem siedzą w półkole. Nauczyciel rozkłada karty prezentacyjne i przedstawia każde ze słówek a dzieci powtarzają. Następnie nauczyciel prosi aby uczniowie zamknęli oczy T: „Close your eyes!” (dzieci zamykają oczy) nauczyciel zabiera jedna z kart prezentacyjnych mówiąc T: „Now open your eyes and tell me: Who is missing?” Uczniowie zgadują po angielsku kogo brakuje.
* "Koła" - wycinamy duże koła w różnych kolorach. Układamy koła na podłodze, uczniowie ustawiają się w kolejkę, każdy z nich musi przeskoczyć przez koła nadając nazwę kolorowi, w które właśnie wskoczyli. Czasem warto zamienić kolejność kolorów, aby nie było zbyt łatwo.
* „Kolory” – Dzieci siadają w kółku, podajemy piłkę każdemu z dzieci z osobna mówiąc kolor w języku polskim - dziecko, do którego podaliśmy piłkę, odpowiada w języku angielskim. Jeśli odpowie błędnie, będzie musiało wykonać zadanie (podskoczyć 3 razy, zatańczyć, zaśpiewać piosenkę). Wersja alternatywna dla dzieci młodszych: bierzemy różnokolorową piłkę, podajemy dzieciom mówiąc kolor w języku angielskim, a zadaniem ucznia jest wskazanie tego koloru na piłce.
* "Count and move" - liczymy po kolei od 1 do 10 i za każdym razem dzieci muszą wykonać jakąś czynność (klasnąć, podskoczyć, zrobić przysiady, skoczyć na 1 nodze, itp) tyle razy ile wskazuje dana liczba, np. 1 - 1 klaśnięcie, 2 - 2 podskoki, itp.
Praca domowa:
- dzieci przynoszą zdjęcie rodziny i starają się je opisać, np. "This is my mummy Zosia."
2. Szkoła
Cele:
- uczniowie potrafią nazywać przybory szkolne;
- uczniowie potrafią rozpoznawać i nazywać kolory;
- uczniowie poznają piosenki i gry;
- uczniowie potrafią liczyć do 10.
Zagadnienia:
- kolory: yellow, blue, red, green, orange, pink, purple, brown, black, white;
- liczby: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10;
- rzeczowniki: school bag, scissors, book, glue, pen, pencil, ruler, eraser, teacher
- przymiotniki: big, small
Wyrażenia:
- What's this?
- What's that?
- This is ...
- That is...
Polecenia:
- Stand up;
- Sit down;
- Jump;
- Clap your hands;
Pomoce:
- obrazki/zdjęcia/flashcardy;
Źródła:
- Piosenki:
- Gry:
* "Autostrada" - Podaj dzieciom liczbę kroków, które mogą wykonać (głośno odliczając) tak, aby nie zderzyć się na "autostradzie". Kto się zderzy ten odpada (siada).
* "What's in the circle?" - Uczniowie siadają w kole, nauczyciel układa na środku różne przybory szkolne, które uczniowie muszą nazwać. Np. It is a white eraser./It is a green book. Nauczyciel może wspomagać pytaniami, np. Where is a pink pen?
* "Kolorowe kropki z cyferkami" - Przygotowujemy naklejki, na których będą kolorowe kropki z różnymi cyframi. Przyklejamy je dzieciom losowo. Wszyscy siedzą w kole i na polecenia nauczyciela wstają tylko wywołane kropki, np. 10 yellow, 2 pink, itp. Jeśli w grupie jest mało dzieci możemy ograniczyć ilość kolorów lub cyferek. Karta do wydrukowania i wycięcia do pobrania tu.
Praca domowa:
- Dzieci ozdabiają "słowniczek" dowolną metodą.
3. Podróże
Cele:
- uczniowie potrafią nazywać środki transportu;
- uczniowie potrafią określać rozmiar przedmiotów;
- uczniowie poznają piosenki i gry;
- uczniowie rozpoznają czynności związane z przemieszczaniem się;
Zagadnienia:
- kolory: yellow, blue, red, green, orange, pink, purple, brown, black, white;
- liczby: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10;
- rzeczowniki: car, plane, bike, bus, rocket, boat;
- przymiotniki: big, small;
- czasowniki: fly, walk, ride;
Wyrażenia:
- What's this?
- Is that ...?
Polecenia:
- Stand up;
- Sit down;
Pomoce:
- obrazki/zdjęcia/flashcardy;
Źródła:
- Piosenki:
- Gry:
* "Memory" - Układamy po 2 karty z każdym z poznanych środków transportu, kolorami, członkami rodziny- karty muszą być wymieszane. Uczniowie mają za zadanie odsłaniać zawsze dwie takie same karty. Jeśli w grupie jest dużo dzieci, możemy przygotować kilka zestawów i podzielić dzieci na mniejsze zespoły.
* "Fly like me"- Nauczyciel podaje środek transportu, a uczniowie muszą wykonywać ruchy naśladujące daną maszynę, np. plane (rozkładają ręce na boki), train (ręce zgięte w łokciach i naśladują pracę, kół), itp.
Praca domowa:
- Dzieci przygotowują własne "flashcardy".
Tak, jak wspomniałam już wcześniej, tym postem pragnę Was jedynie zainspirować. Po więcej pomysłów na gry możecie sięgnąć tu, a już wkrótce na blogu pojawi się jeszcze więcej propozycji, więcej inspiracji i więcej zasobów do pobrania. Zapraszam. 😊
Bardzo fajnie, że nawet już najmłodsi mają zajęcia języka angielskiego w przedszkolu. Mi zawsze pomagały takie pomoce naukowe jak https://www.jezykiobce.pl/s/40/1000-slow-angielski-mp3 i dzięki takim fiszkom udało mi się poznać wiele nowych słów i zwrotów w języku angielskim.
ReplyDeleteBardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.
ReplyDeleteCo by nie było to jak najbardziej nauka języka angielskiego przez najmłodszych jest bardzo ważna. Jeśli ktoś z nas zna już ten język obcy to fajnie na pewno jest mieć własną szkołę językową. Jak to zrobić napisano na stronie https://businesswomanlife.pl/szkola-angielskiego-zaloz-swoj-biznes/ i myślę, że jak najbardziej fajny to jest pomysł na biznes.
ReplyDelete