Pomysły na angielski w przedszkolu cz. 1

Pomysły na angielski w przedszkolu cz. 1

"Nauczyciel, który potrafi wzbudzić wyższe uczucia dla jednego choćby dobrego czynu, jednego dobrego wiersza – osiąga więcej aniżeli ten, który zapełnia naszą pamięć nieskończonymi rzędami przedmiotów naturalnych, sklasyfikowanych pod względem nazwy i kształtu." - Goethe

W dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z Wami pomysłami na zajęcia w przedszkolu. Oczywiście ma to stanowić jedynie inspirację, więc znajdziecie tu jedynie kilka pomysłów i zagadnień, które możecie dowolnie rozwijać.

1. Rodzina

Cele: 
- uczniowie potrafią nazywać członków rodziny;
- uczniowie potrafią rozpoznawać i nazywać kolory;
- uczniowie poznają piosenki i gry;
- uczniowie opisują wygląd.

Zagadnienia: 
- kolory: yellow, blue, red, green, orange, pink;
- liczby: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10;
- rzeczowniki: mommy, daddy, brother, sister, baby, family, boy, girl;
- przymiotniki: tall, short, long, big, small.

Wyrażenia:
- Hello! How are you?
- What's your name?
- What colour is it?
- Who is (s)he?
- My name is...
- It's yellow/blue.
- It is mummy.

Polecenia:
- Stand up;
- Sit down;

Pomoce:
- obrazki/zdjęcia/flashcardy;

Źródła:
- Karty obrazkowe możecie pobrać tu;

- Gry:
*"Who is missing?”  - Uczniowie wraz z nauczycielem siedzą w półkole. Nauczyciel rozkłada karty prezentacyjne i przedstawia każde ze słówek a dzieci powtarzają. Następnie nauczyciel prosi aby uczniowie zamknęli oczy  T: „Close your eyes!” (dzieci zamykają oczy)  nauczyciel zabiera jedna z kart prezentacyjnych  mówiąc  T: „Now open your eyes and tell me: Who is missing?” Uczniowie zgadują po angielsku kogo brakuje.

* "Koła" - wycinamy duże koła w różnych kolorach. Układamy koła na podłodze, uczniowie ustawiają się w kolejkę, każdy z nich musi przeskoczyć przez koła nadając nazwę kolorowi, w które właśnie wskoczyli. Czasem warto zamienić kolejność kolorów, aby nie było zbyt łatwo.

* „Kolory” – Dzieci siadają w kółku, podajemy piłkę każdemu z dzieci z osobna mówiąc kolor w języku polskim - dziecko, do którego podaliśmy piłkę, odpowiada w języku angielskim. Jeśli odpowie błędnie, będzie musiało wykonać zadanie (podskoczyć 3 razy, zatańczyć, zaśpiewać piosenkę). Wersja alternatywna dla dzieci młodszych: bierzemy różnokolorową piłkę, podajemy dzieciom mówiąc kolor w języku angielskim, a zadaniem ucznia jest wskazanie tego koloru na piłce.

* "Count and move" - liczymy po kolei od 1 do 10 i za każdym razem dzieci muszą wykonać jakąś czynność (klasnąć, podskoczyć, zrobić przysiady, skoczyć na 1 nodze, itp) tyle razy ile wskazuje dana liczba, np. 1 - 1 klaśnięcie, 2 - 2 podskoki, itp.

Praca domowa:
- dzieci przynoszą zdjęcie rodziny i starają się je opisać, np. "This is my mummy Zosia."

2. Szkoła

Cele: 
- uczniowie potrafią nazywać przybory szkolne;
- uczniowie potrafią rozpoznawać i nazywać kolory;
- uczniowie poznają piosenki i gry;
- uczniowie potrafią liczyć do 10.

Zagadnienia: 
- kolory: yellow, blue, red, green, orange, pink, purple, brown, black, white;
- liczby: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10;
- rzeczowniki: school bag, scissors, book, glue, pen, pencil, ruler, eraser, teacher
- przymiotniki: big, small

Wyrażenia:
- What's this?
- What's that?
- This is ...
- That is...

Polecenia:
Stand up;
- Sit down;
- Jump;
- Clap your hands;

Pomoce:
- obrazki/zdjęcia/flashcardy;

Źródła:
- Piosenki: 
- Gry:
* "Autostrada" - Podaj dzieciom liczbę kroków, które mogą wykonać (głośno odliczając) tak, aby nie zderzyć się na "autostradzie". Kto się zderzy ten odpada (siada).

* "What's in the circle?" - Uczniowie siadają w kole, nauczyciel układa na środku różne przybory szkolne, które uczniowie muszą nazwać. Np. It is a white eraser./It is a green book. Nauczyciel może wspomagać pytaniami, np. Where is a pink pen?

* "Kolorowe kropki z cyferkami" - Przygotowujemy naklejki, na których będą kolorowe kropki z różnymi cyframi. Przyklejamy je dzieciom losowo. Wszyscy siedzą w kole i na polecenia nauczyciela wstają tylko wywołane kropki, np. 10 yellow, 2 pink, itp. Jeśli w grupie jest mało dzieci możemy ograniczyć ilość kolorów lub cyferek. Karta do wydrukowania i wycięcia do pobrania tu.

Praca domowa:
- Dzieci ozdabiają "słowniczek" dowolną metodą.

3. Podróże

Cele: 
- uczniowie potrafią nazywać środki transportu;
- uczniowie potrafią określać rozmiar przedmiotów;
- uczniowie poznają piosenki i gry;
- uczniowie rozpoznają czynności związane z przemieszczaniem się;

Zagadnienia: 
- kolory: yellow, blue, red, green, orange, pink, purple, brown, black, white;
- liczby: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10;
- rzeczowniki: car, plane, bike, bus, rocket, boat;
- przymiotniki: big, small;
- czasowniki: fly, walk, ride;

Wyrażenia:
What's this?
- Is that ...?

Polecenia:
Stand up;
- Sit down;

Pomoce:
- obrazki/zdjęcia/flashcardy;

Źródła:
- Piosenki: 
- Gry:
* "Memory" - Układamy po 2 karty z każdym z poznanych środków transportu, kolorami, członkami rodziny- karty muszą być wymieszane. Uczniowie mają za zadanie odsłaniać zawsze dwie takie same karty. Jeśli w grupie jest dużo dzieci, możemy przygotować kilka zestawów i podzielić dzieci na mniejsze zespoły.

* "Fly like me"- Nauczyciel podaje środek transportu, a uczniowie muszą wykonywać ruchy naśladujące daną maszynę, np. plane (rozkładają ręce na boki), train (ręce zgięte w łokciach i naśladują pracę, kół), itp. 

Praca domowa:
Dzieci przygotowują własne "flashcardy".


Tak, jak wspomniałam już wcześniej, tym postem pragnę Was jedynie zainspirować. Po więcej pomysłów na gry możecie sięgnąć tu, a już wkrótce na blogu pojawi się jeszcze więcej propozycji, więcej inspiracji i więcej zasobów do pobrania. Zapraszam. 😊

Comments

  1. Bardzo fajnie, że nawet już najmłodsi mają zajęcia języka angielskiego w przedszkolu. Mi zawsze pomagały takie pomoce naukowe jak https://www.jezykiobce.pl/s/40/1000-slow-angielski-mp3 i dzięki takim fiszkom udało mi się poznać wiele nowych słów i zwrotów w języku angielskim.

    ReplyDelete
  2. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    ReplyDelete
  3. Co by nie było to jak najbardziej nauka języka angielskiego przez najmłodszych jest bardzo ważna. Jeśli ktoś z nas zna już ten język obcy to fajnie na pewno jest mieć własną szkołę językową. Jak to zrobić napisano na stronie https://businesswomanlife.pl/szkola-angielskiego-zaloz-swoj-biznes/ i myślę, że jak najbardziej fajny to jest pomysł na biznes.

    ReplyDelete

Post a Comment