Pomysły na angielski w przedszkolu cz. 2

Pomysły na angielski w przedszkolu cz. 2


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie." — Paulo Coelho

Dzisiejszy post stanowi kontynuację serii stanowiącej inspirację na zajęcia języka angielskiego w przedszkolu. (Część 1) Zapraszam do zapoznania się z poniższymi propozycjami, a już wkrótce na blogu pojawi się więcej pomysłów.

1. Jedzenie


Cele:
- uczniowie potrafią nazywać produkty spożywcze;
- uczniowie potrafią określić co lubią a czego nie lubią;
- uczniowie potrafią powiedzieć ile mają lat;
- uczniowie potrafią złożyć życzenia urodzinowe.

Zagadnienia:
- kształt: circle;
- liczby: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10;
- rzeczowniki: cake, lollipop, ice cream, chocolate, cookies, spaghetti, salad, chicken, pizza, potato, carrot, broccoli, apple, banana, strawberry, milkshake, juice, water, soup, popcorn.
- przymiotniki: sweet, yucky.

Wyrażenia:
- Do you like...?
- Yes, I do!
- No, I don't!
- It's sweet.
- Yucky!
- Happy Birthday!
- I'm ... (wiek dziecka)

Polecenia:
- Sit in a circle.

Pomoce:
- obrazki/zdjęcia/flashcardy;

Źródła:
- Karty obrazkowe możecie pobrać 12;
- Piosenki:
* "Do you like broccoli ice cream?" (możemy używać kart obrazkowych z produktami i like/yucky)
* "Apples & Bananas" (każde dziecko otrzymuje obrazki z jabłkiem i bananem i pokazują odpowiedni owoc)

- Gry:
* Jabłuszka - pobieramy jabłuszka, przecinamy na pół (jedna połowa to ziarenka, a druga połowa to cyfra oznaczająca ilość tych ziarenek. Dzieci muszą połączyć jabłuszka w całość łącząc pasujące do siebie połówki.

* Do you like? - przygotowujemy karty obrazkowe. Dzieci siadają w kole (nauczyciel razem z nimi), zadajemy pytanie pokazując jednocześnie produkt, o który pytamy, np.: "Zosia, do you like banana?", dziecko musi odpowiedzieć: "Yes, I do" lub "No, I don't",

- Opowiadanie: "The Story of Goldilocks and the Three Bears"

- Wierszyk:

Peel banana, (obieramy banana)
One, two, three.
Let's grade carrot, (tarkujemy marchewkę)
Just like me.
Let's peel apple, (obieramy jabłko)
four, five, six.
Give strawberry,
Mix, mix, mix. (mieszamy)

Praca domowa:
- dzieci robią wybrany produkt spożywczy (z poznanych na zajęciach) z papieru i przynoszą na zajęcia, prezentują go przed grupą nazywając produkt po angielsku.

2. Dom


Cele:
- uczniowie potrafią nazywać pomieszczenia w domu;
- uczniowie potrafią powiedzieć gdzie ktoś przebywa;
- uczniowie potrafią nazywać części domu;
- uczniowie potrafią nazywać poszczególne wyposażenie domu.

Zagadnienia:
- rzeczowniki: kitchen, bedroom, bathroom, living room, garden, bed, fridge, bath, window, door, roof;
- czasowniki: eat, sleep, play, watch tv, wash hands;
- przyimiki: in.

Wyrażenia:
- Where is ... ?
- It's in/on ...
- Where am I?
- I'm in the ...

Polecenia:
- Find ...
- Show me ...

Pomoce:
- obrazki/zdjęcia/flashcardy;

Źródła:
- Karty obrazkowe możecie pobrać 12;
- Piosenki:

- Gry:
* Where am I? - Nauczyciel pokazuje dzieciom, jak wchodzi do każdego z pomieszczeń i wykonujecie tam jakąś charakterystyczną czynność, np.: "I'm in the bathroom and I wash my hands", "I'm in the kitchen and I eat breakfast", "I'm in the living room and I watch TV", I'm in the garden and I play", "I'm in the bedroom and I go to sleep". Następnie dzieci powtarzają ćwiczenie razem z nauczycielem.

* Go to the... - Rozklejamy karty z pomieszczeniami w różnych miejscach sali. Dzieci stoją na środku, a nauczyciel wydaje polecenie: "Go to the bedroom", "Go to the garden", itp. Dzieci muszą przejść w miejsce, w którym dana karta się znajduje i pokazać czynność jaką wykonują (eat, play). W zabawie tej stosujemy element zaskoczenia, czyli wybieramy pomieszczenia przypadkowo nie po kolei.

* Where is the...? - Drukujemy karty obrazkowe . Prezentujemy je dzieciom, zadajemy pytanie i na nie odpowiadamy, np. "Where is the fridge?"- "It's in the kitchen", wskazując jednocześnie dany przedmiot. Powtarzamy czynność dla każdego widocznego na karcie przedmiotu, a następnie ponownie wykonujemy ćwiczenie prosząc dzieci, aby same próbowały odpowiedzieć na zadane przez nas pytanie.

Praca domowa:
- dzieci przygotowują projekt wymarzonego domu (dowolną techniką), starając się wskazać: roof, door, window.



Podane przeze mnie przykłady stanowią jedynie punkt wyjściowy i mogą być dowolnie modyfikowane. :)



Comments